Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

söndag 22 november 2009

Besök i kolonin

Igår var jag och Bertil hos mataren för att överlämna mat och fotografera kissar igen. Det är inte lätt att fotografera dem, då de gärna ligger tillsammans, nära nära, för att behålla värmen!

Tror att en ny kisse har kommit dit, som jag inte har sett förut. Såhär ser den kissen ut i alla fall.



Den här långhåriga kissen har en del tovor i pälsen vid bakbenen som klumpat ihop sig, så den behöver verkligen kammas igenom :( det måste göra ont! Stackars kisse!

Den här lille krabaten döpte jag igår till Tippen. Den kom och tiggde mat och jag hade inte ens några torrisar med mig, de hade jag redan överlämnat till mataren :( nästa gång så ska jag ha hela fickorna fulla med godsaker. De kom så nära mig och var inte så rädda för vare sig mig eller kameran den här gången. Bra, för då kan man dokumentera bättre och lättare! Lille Tippen hade 2 syskon i samma ålder, men de syntes inte till igår, hoppas att de är kvar och inte har gått vilse!




Sammanlagt räknade vi till 11 kissar igår och vi såg även att en del av kissarna använder "kojorna" som vi har gjort till dem.

Nästa gång ska jag ta med lite mer filtar som kissarna ska få att ligga på.

/Malin

2 kommentarer:

  1. Vilka underbara bilder och underbar blogg , så roligt och följa erat arbete

    Massor med kramar till er

    Mvh
    Peter

    SvaraRadera
  2. Tack för dina ord och att du följer våran blogg.
    Sugen på en liten misse...kanske *L*?

    SvaraRadera