Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

onsdag 23 december 2009

Bruna Bönan och Moa.

Igårkväll kom Bruna Bönan (långhåriga mammakatt) hem till mig, hon är nu installerad i sovrummet, hon var så modig och gick lugnt ur transporten och kröp in i huset jag ställt iordning åt henne.
Hon har luftvägsinfektion och ska medicineras, (håll tummarna för att jag kan lura i henne medicinen) febern har gått ner så hon är kastrerad samt id-märkt, samt att hon behövdes rakas en del för hon hade tovor i sin fina päls...så skönt för snuttan att slippa dem nu...kanske är hon lite frusen utan sin päls men jag har värme på åt henne.

Såg inte till henne under kvällen, hon låg och tryckte i huset....lugnt o skönt, men i natt så såg jag att hon krypit fram ur huset (sover inne hos henne) och låg en stund och funderade säkert var hon kommit. Hon hade även smaskat i sig av maten och kissat i lådan...tänk så duktiga de är att de förstår att gå på lådan när de levat ute hela sitt liv.

Lite kort om Maggans katt som är en liten Moa, hon kom till sitt permanenta hem sent igårkväll och mår efter omständigheterna bra.
Mera uppdateringar om Moa kommer när mina vänner som körde henne i snöovädret i gårkväll/natt har fått sova ut.

//Maud

1 kommentar:

  1. hej.
    låter som att Bruna Bönan mår alla tiders,äter och går på lådan!
    ja,visst är det fantastiskt att de förstår att gå på lådan efter att ha levat ute hela sitt liv.
    /härliga tasshälsningar från oss,och vi önskar dig och lilla bruna bönan och Moa en god jul!

    SvaraRadera