Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

söndag 24 januari 2010

Besök i kolonin

Igår var vi en sväng till kolonin för att lämna över mat (både blöt- och torr) och sedan kolla över de kissar som bor där.

En liten kolsvart långhårig kisse (i samma ålder som Bruna Bönans ungar) dök upp underifrån huset, den var ny för mig :( och det innebär att det tillkommer kissar hela tiden *suck* och då kan man ju inse att det är ett STORT projekt det här med kissarna!

8 stycken har vi i alla fall kastrerat osv och mååååånga är det kvar innan det här är klart!

Nostippen och Fläcken sitter numera i fönstret, eller ligger där och försöker att göra sig jättesmå för att jag inte ska se dem :) så jag försöker att inte titta på dem för mkt, men det är svårt att låta bli kan jag meddela, de är så himla fina, sötnosarna!

Fläcken har ju haft sitt favoritställe under byrån och idag tog jag bort nedersta lådan och vips så satt Fläcken i fönstret. Usch, inte tänkte hon ligga där alldeles synlig heller. Hon är rolig den där lilla tjejen... hon är lite som barn kan vara "om jag blundar så syns jag inte" fniss... men där tar hon fel. Imorgon ska jag försöka att ta ett par bilder på sötnosarna! De sköter lådan exemplariskt och mat äter de, men inte som hästar, men de äter bra i alla fall :)

Vi söker SLUSSHEM till de som måste komma in för kastrering, vaccinering och chip. Det är mycket akut och kan du låna ut ett rum i 14 dagar för en kisse som behöver läka så blir vi så himla tacksamma för det. Vi kan stå för lådor, sand och mat om du inte kan stå för det :) inga problem, bara kissarna har ett ställe att vila ut på!

Tass från missarna
en en god kväll från mig

/Malin

4 kommentarer:

  1. kikar in och önskar lycka till
    /tass från katterna murre och pip

    SvaraRadera
  2. kan tyvärr inte hjälpa till med att ta hand om en katt, men jag har satt in en slant på ert konto. /Helen

    SvaraRadera
  3. Lizette/Sidentass25 januari 2010 kl. 20:06

    Kikar in som hastigast för att överlämna en massor, massor med eloger för allt ni gör för de pälsklädda ädelstenarna!! Som bekant söker vi ju hem för de stödiskatter jag har här nu eftersom de växt ur sonens rum...när det ordnat sig med den saken så kan vi upplåta det här rummet som ett slusshem iallafall...kram till er alla..ni är värda allt kattguld som finns!

    SvaraRadera
  4. önskar också att det finns slusshem, suck, så fler kan komma in, ni är guld värda för allt ert jobb för dessa utsatta, Saga är mer och mer tillgänglig, nu springer hon för syns skull, när jag reser mig, hon ligger annars alldeles nedanför soffan, men kollar på Sigrid samtidigt, som fnyser, okay, går väl tillbaka då, sköter exemplariskt lådan, men hon äter som en häst, kommer att få svårt att tränga sig igenom spjälorna på trappen till taket,på garderoben, där hon älskar att ligga, redan nu får hon skruva sig igenom, skrattar
    kram till er min hjältar, och tack för min drömSaga
    Maggan47

    SvaraRadera