Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

lördag 20 februari 2010

Bönan uppdaterar.

Hej alla mina fyrbenta vänner!

Här må ni tror det har hänt ett och annat (ber om ursäkt för att jag inte skrivit på länge )
Var ska jag börja...Jo jag har tycker jag fått riktigt bra ordning på min (tillfälliga) matte.
Jag ligger nu oftast i hennes säng nere vid fötterna ibland alldeles nära mattes fötter....oss emellan är det rätt mysigt.
Går som ni kanske vet sen en tid tillbaka fritt i hela huset och det uppskattar jag, tycker så mycket om Katja..ni vet tamisen som bor här, vi busar och jagar varandra.

Har nu också börjat komma ut i vardagsrummet när matte sitter i soffan och leker då med henne och en fjädervippa uppe i soffan...alldeles nära matte.
Ni skulle se henne då....hennes mun blir så stor...går från ena örat till det andra..lite fånigt kan jag tycka.

Men...så häromdagen...håll i er nu...Kom lilla coffee plöstligt hit....för er som inte hängt med så är Coffee min unge som är halvstor nu..ca 6mån.
Hon skulle alltså bo med mig här i sovrummet, visst blev jag glad att hon fått komma in i värmen och till mig. Hon kröp direkt intill mig och mitt modershjärta slog av stolthet.

Men så hände något märkligt.....matte stängde dörren till sovrummet!!!!!!
Vad händer....varför får JAG inte gå ut i övriga huset nu???
Matte började bla..bla..bla..den lilla..bla..bla....
Självklart tar jag hand om den lilla, men jag som alla mammor vet behöver "egen tid" också.

Så då fick jag helt enkelt visa matte klart och tydligt HUR vi löser detta. Sagt och gjort.

Gick helt sonika fram till matte när hon kom in i rummet...tittade skarpt på henne för att hon skulle förstå....trot eller ej men hon gjorde det (ibland förvånar tvåbenta mig)
Så hon öppnade dörren lite för att lill-Bönan inte skulle smita ut eller tamisarna in.....Nu gäller det tänkte jag, för att ut ville jag men matte stod så NÄRA dörren.....hmmmm...
Tog allt mod till mig och gick försiktigt förbi matte och ut i "friheten" *L*
Där stod matte med stora munnen och blanka ögon.....är väl inget och sjåsa upp sig för, hade ju inget alternativ ju.

Så ordningen här är nu aningen återställd eftersom matte släpper ut mig några gånger om dagen samt är mycket inne hos oss och leker. Tycker (om jag får säga det själv) att jag lyckats bra med att fostra matte. *L*

Lite om min lilla Coffee som är aningen rädd än, men som äter och går på lådan (fattas bara annat jag kan väl sköta mina barn)Igår så började hon upptäcka leksakerna och for runt en stund.....ungar är allt bra härliga (emellanåt)
Hur hon ser ut???
Hon är en kopia av mig...alltså otroligt snygg...söt..helt enkelt bedårande.

Tass tass på er och tänk på era vänner ute i snön...för det gör jag.
(p.s. idag blir det räkafton har jag hört.)

Bönan genom matte Maud

3 kommentarer:

  1. Och jag älskar att läsa om Bönan och hennes unge! Tack för uppdateringen Maud <3

    SvaraRadera
  2. Min tanke går till alla hemlösa katter en dag som denna, det gör den alltid, men framför allt denna dag. Min hjärta gråter.

    SvaraRadera
  3. Vad härlig läsning om Bönan och Coffee, som väl snart får röra sig fritt också, här hemma tycker Saga det, och bilder väntar vi på såklart
    Maggan47 med Saaga

    SvaraRadera