Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

fredag 19 februari 2010

Nallen - en tjej

Nallen är numera installerad hemma hos mig, i mitt sovrum. Var nyss inne och tittade till henne och hon hade trampat lite i lådorna och ätit lite torrisar och druckit lite grann. Leksakerna, råttorna och bollarna låg i närheten av transporten så hon hade allt lekt lite grann, eller i alla fall flyttat dem :).

Hon hade tassat tillbaka till en av transporterna så där ligger hon och spanar :) hon tittade på mig med stora ögon när jag serverade henne lite mjukmat :) tror att det kanske var mer smaskens än torrisarna? Ska inte störa henne mer ikväll, utan jag hoppas att hon sover hela natten och har varit på lådan i morgon i alla fall :)

Nya bilder kommer så snart jag får henne på bild :) hon är ljuvligt söt, precis som en liten nalle i ansiktet, därav namnet Nallen... men kanske att det blir Nalla istället, det får framtiden avgöra :).

På måndag hoppas vi att sötnosen får sällskap av en ny kolonikisse, så Nalle slipper att vara ensam i rummet, hon är van att ha sällskap, så det vore himla bra om våra böner blev hörda (hörde du det nu kattguden?) Nallen behöver en kompis snarast!

Natti natti säger Malin med ännu en sötnos i sovrummet :)

4 kommentarer:

  1. SkaparKatten kikar och puffar fram en tass till hjälp, så lycka till med fortsatta fångster! Ett otroligt jobb ni gör, guldhjärtan!
    När nu har foton uppe på katterna sedan så lägger jag gärna ut dem på min blogg om det kan vara till hjälp!
    TassKram Wikki

    SvaraRadera
  2. Wikki <3

    Vi tackar allra ödmjukast för all reklam som vi kan få för våra kolonikissar. Ska se om det kan komma lite nya bilder på sötnosarna så snart det bara går :)

    Kram och tack så mycket
    /Malin

    SvaraRadera
  3. vilken lycka att ännu en kisse inne, och ber också för en hjälpande tass till kattkompis, kompis till Nalla, och slipper kyla gör kissen. Lycka till och se till att ha varmt på fötterna, Jättekallt ute
    Kram Maaggan47 och Saga som sover med kompis Sigrid

    SvaraRadera
  4. Såg på hittekatter vilken katt det handlar om, och hon är ju så söt lilla Nallemajan!

    SvaraRadera