Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

torsdag 18 februari 2010

Och en till.. Och en till...

Vid infångningsförsöken på morgonen fick vi in ytterligare en kisse, Svartöga, troligtvis mamma till många, många kullar...

Fyra kissar fick vi alltså med till veterinären! Coffee, Svanstippen, Semlan & Svartöga, alla var honor såklart. Av 12 kissar hittills har bara en hane dykt upp. Nu är kissarna utplacerade i olika hem där de får återhämta sig! Värme.. Mjuka filtar... God mat... Vindstilla... Ingen snö... LYCKA! Att vi dessutom fick återförena Bruna Bönan med sin förmodade dotter Coffee var helt underbart!

Efter att kissarna installerats i sina nya hem åkte jag själv en sväng till kolonin igen, det blir väldigt intensivt men det är nödvändigt. Jag väntade och väntade.... Efter ett par timmar hade tårna förfrusit (och jag fick faktiskt köldskador, mina strumpor hade frusit till is!) och jag insåg att ingen kisse skulle gå i fällan. Sitta PÅ fällan gick såklart jättebra. Sitta UTANFÖR fällan gick också bra. Att leka med SNÖRET till fällan var jättekul! Att titta på en frustrerad Lina var nog det roligaste!!!!!

Jag gick fram för att låsa fällorna, men såg då plötsligt hur en svart kisse rusade fram MOT mig. Vad nu tänkte jag, ska den attackera?! I detta läget stod jag precis intill fällorna, som ännu inte var låsta. Kissen som kom springandes var Half-Face som vi försökt locka in i fällan ett bra tag nu, utan några som helst resultat. Ikväll hände dock något med henne, fråga mig inte vad för det har jag ingen aning om! Utan att tveka det minsta trippade hon rakt in i fällan varpå jag drog i snöret och fällan gick igen. Alla kissar ur kolonin har blivit som tokiga när fällan smällt igen så det är ofta bråttom med att täcka över med en filt. Döm om min förvåning när Half-Face satte sig ner, alldeles lugn, utan att flyga omkring i fällan.

Väl hemma skulle jag föra över henne till en transportbur, ensam. Half-Face stack in i buren så fort jag öppnade fällan!

Visst måste hon ikväll fått nog av kylan och insett att vi bara vill kissarna väl? Kan inte förklara hennes beteende på annat sätt.

OCH så ljuvlig hon är! Alla kolonikissarna är ursöta och har häftiga teckningar och lilla Half-Face är inget undantag, gud så bedårande. En mycket mycket vacker tissemiss med stora ögon och underbar teckning i ansiktet. Jag tror jag är kär.....

Imorgon ska jag ringa veterinären och kolla om hon kan få komma in och "fixas till". Det ska nog gå bra! OBS. Jag har egentligen ingen aning om Half-Face är hona eller hane, men vi har bestämt att det är en hona... Iallafall tills dess att motsatsen bevisats!

/Lina

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat tjejjer!

    SvaraRadera
  2. Vilken bra dag, alla kissarna hade fått nog av kyla och snö till och med Half-Face som ville in, förstå vad ungar det blivit när alla dessa fått sina, räcker ju med en hanne, så är det kört, lycka att det gick så bra, men var rädd om fötterna, vad har du att ta på som värmer, lilla vän
    Maggan47 kramar om

    SvaraRadera