Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

söndag 11 april 2010

Nalla & Svanstippen & Semlan


Svanstippen är så modig och ligger alltid kvar i sängen när jag kommer in. Hon har fortfarande lika stora ögon som i början, men hon blinkar sakta åt mig när jag blinkar åt henne och pratar mjukt med henne :).



Semlan är allra blygast och vill absolut inte att man ska smeka henne med "vippan" eller elementpenseln, för det är verkligen otäckt. Hon gömmer sig alltid under sängen när jag kommer in, men om jag smygtittar på dem på nätterna så ligger alla 3 i sängen och riktigt vräker sig, så när det blir tyst i huset så vågar de, det är ett framsteg i alla fall.



Nalla är modig och står gärna nos mot nos med mina egna kissar och kikar på mig när jag går in i rummet och undrar alltid om jag har godis med mig och ibland har jag ju det :). Nalla har sin favoritplats i fönstret där hon spanar på fåglarna utanför och duttar ner fönstren med nospussar, lilla sötlöken!

Lite info om kissarna som tillfälligt bor hos mig :) och jag vet att de kommer att få ett eget hem så småningom och det unnar jag dem av hela mitt hjärta. De behöver få ta plats, gärna med en annan tamkatt som kan hjälpa dem att våga och bli ännu mer modiga.

En dag händer det...

Om en kisse flyttar till permanent hem så kommer ännu en kisse från kolonin in <3 så om du kan tänka dig att ta hand om ett charmtroll så mejla oss på vår mejl: ostgotakatterna@live.se

/Malin

2 kommentarer:

  1. klart att ni blir modigare, själv fick matte klappa mig idag, fast jag såg att hon kom, och fast jag egentligen ville under sängen, så låg jag kvar,ovanpå, och vad mysigt det var, började spinna, alldeles av mig själv, så allt har sin tid
    Saga fd Östgötakatt och Maggan47

    SvaraRadera