Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

torsdag 13 maj 2010

Mina jourisar

Sötnosarna gör framsteg, varje dag, ett litet, litet steg i taget :).

Svanstippen älskar att ligga i sin bädd och ligger alltid kvar där när jag kommer in i rummet för att städa eller ge mat. Hon synar mig noga och undrar alltid om jag har den förgrymmade penseln med mig och ska peta på henne med den. Hon gillar det inte men hon ligger snällt kvar i alla fall, duktiga tjejen!



Lilla Semlan är en svårtflörtad kisse, hon bestämmer sig alltid för att rymma under sängen, för säkerhets skull. Hon är den som är mest rädd och behöver fortfarande massor med tid och tålamod för att komma till ro och lita på oss tvåbenta. Hon är så vacker! Ibland ligger hon tillsammans med de 2 andra på sängen och gottar sig, sträcker ut sig och snusar ordentligt! Hon är en raring och även om hon är svårflörtad så ger jag inte upp :) hon behöver bara lite mer tid och massor med godis och mjuka ord. Hon tycker kanske inte om när jag läser för dem, men det gör jag i alla fall :) envis som jag är. Hum, är hon mer envis än jag.... vi får se?!




Nalla älskar mina tamisar och ligger alltid precis innanför kompostgallret och väntar på att någon ska komma förbi och titta in på henne och det gör ju mina, de gillar att spana på tjejerna! Nalla har varit ute i hallen en dag när hon passade på att smita ut när jag städade lådorna. Hon gick ett varv och sedan kom hon tillbaka *puh* tänkte att det kanske skulle bli problem att få in henne igen, men hon gick ju själv! Nalla skulle kunna flytta nu, till någon som har en tamkatt så hon får sällskap :). Lilla raringen, hon behöver ett alldeles eget hem, som alla våra kolonikissar!



Det är fortfarande inte löst för Svarta svansen och Svartöga och de behöver komma till någon som kan skyggisar eller har en tamkatt så de får göra framsteg. Om du vet någon som kanske kan ta hand om dem så hör av dig till oss, för vi behöver verkligen flytta kissarna innan den siste maj! Hojt hojt.... vi ropar så vi blir hesa!

Over and out for now...

Bönan och Coffee har annons på Corren... kolla här :)

/Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar