Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

lördag 28 augusti 2010

En dag...


En dag när alla kissarna i kolonin är inne i trygghet ska jag göra en utställning om dessa raringar!

Många bilder finns det på alla dessa kissar i kolonin och alla berör de mig på ett alldeles speciellt sätt, alla får en speciell plats i mitt hjärta!

Nalla på stor bild :)

Nalla och Semlan har flyttat till nytt stödhem hemma hos Johanna, tack Johanna för att du ger dessa kissar utrymme och känslor och lek och social träning. Det är underbara kissar, precis som alla kissarna i kolonin!

Nonames ungar, Vitnos, Sötnos och Muschie har fått stödhem och flyttar snart till Stockholm! Tack snälla du för att du öppnar dörren för dessa 3 fräsbollar, som vi hoppas snart blir gosbollar! Allt har sin tid och så är det med djur, de måste få tid på sig att inse att vi inte är farliga. Hur ska de kunna veta det när de aldrig har varit i närheten av oss tvåbenta?! Klart att de är rädda små fräsisar till en början!

Vitnos, Sötnos och Muschie leker med leksakerna om nätterna, så det står härliga till. Allt ligger huller om buller på morgonen när man kommer ut där :). Mjukmat älskar de och då rinner nästan dreglet lite grann på alla tre :) Första avmaskningen har de fått och de kommer att behöva en till, urk, hittade en lång mask i lådan, död, men ändå... så äckliga de är de där maskarna!

Annars görs försök att fånga in kissarna som är kvar i kolonin. Musse kommer att bli en svår nöt, men kanske att vi får låna en bur att testa med istället, vi får se. I helgen försöker vi få in Buff & Tuff, Spökis bebisar och sedan ska Spökis och Noname till vet på tisdag morgon, bara de går i fällan!

Kissarna ligger i kojorna som vi gjorde åt dem för länge sedan, det är bra för de är varma och sköna. Idag ska det läggas in nya filtar i kojorna, det är städdag idag :)

Bönan och Coffee söker permanent hem! Här är deras annons! Någon som kan öppna dörren för dessa godingar?

Ha en god lördag!

Malin

5 kommentarer:

  1. Så hoppingivande det ändå verkar, även om det tar tid.

    SvaraRadera
  2. Jag håller tummarna för att allt ska flyta på.

    Jag har förresten fått veta av min kattvakt att nån av katterna var uppe på diskbänken igår. Så det känns som om de börjar tycka lägenheten inte är riktigt lika läskig nu =)

    SvaraRadera
  3. Lite solsken i höstmörkret hör jag! :) Såklart du ska göra en utställning med så otroligt fina bilder - tagna av en superb fotograf. Jag håller, som alltid, mina tummar och tår. Och tassar förstås, även om de inte är mina....

    SvaraRadera
  4. och i dag flyttar Cooffee till mig och blir 08, samt Bönan flyttar till Märsta, ännu en 08, min systers katt Murre som får en kompis, och jag har ju 3, varav Sigrid behöver en, eftersom Saga från kolonin så tragiskt fick FIP

    SvaraRadera
  5. Ni är så fina som aldrig ger upp! Hur många katter är det kvar i kolonin nu?

    SvaraRadera