Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

lördag 16 oktober 2010

Buff & Tuff


Buff och Tuff trivs bra att vara inne och ligger gärna och gottar sig i sängen och på bäddarna när ingen annan är i närheten och stör :) annars smiter de gärna under sängen och gömmer sig, men sängen är hög och det är bra, för då kan man ju hänga med dit, eller inte under, men man kan i alla fall få kontakt med dem :) trots att de försöker att gömma sig!


Tuff är modigast och ligger ibland kvar i sängen och gör sitt bästa för att fräsa högljutt när man kommer för nära och det gör man ju ibland när man inte tänker sig för med kameran framför näsan... sorry lille Tuff!

Jag tror att Buff är en tjej och Tuff är en kille :) men det är bara vad jag tror. Tycker att lilla Buff ser lite mer flickig ut i ansiktet, eller vad tycker ni?

De är inte så lätta att muta med godis, eller jag hade kanske fel godis med mig, jag vet inte, men ingen ville ha i alla fall. Kanske att de smaskade i sig när jag hade gått utanför dörren.

De är i alla fall mycket nyfikna. De sitter gärna i fönstret och spanar när man går utanför och när man kommer för nära fönstret så duckar de så man inte ser dem :) eller man kan på sig höjd se 2 eller flera små öron sticka upp :) de är ljuvligt söta, precis som alla kissarna i kolonin!

Kram från Malin som hjärtar alla kissarna i kolonin :)

3 kommentarer: