Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

tisdag 30 november 2010

Semilånghåret

Lilla vännen är tillbaka igen och ligger gärna i en av kojorna nu när det blåser småjävlar och snöar därute. Det var 13 minus i kolonin idag och det var så kroppen nästan domnade, det blåste så himla kallt, allt gör så ont och allra värst ont gör det att se missarna kvar därute...

Semilånghåret tror vi är en hane, men vi kan ha fel... (har haft fel flera gånger förr) men kanske att jag får ha rätt en gång i alla fall?

Wikkis auktion är avslutad till minne för Alice (f.d. Coffee) och det slutade på 1300:- från Indra och Bastian... tack snälla för det jättefina budet... ni har väl sett vilken fin blogg Wikki har förresten, där finns så många bra saker att läsa... den följer jag faktiskt varje dag och varje dag lär jag mig något nytt... så himla bra :) Tack Wikki!

I morgon kl 08.15 ska jag lämna Buff, Tuff & Grynet för kastrering, det är alltid oroande. Hoppas att det går bra att få in sötnosarna i sina transporter bara... det bara måste gå, så är det ju bara! Håller tummarna för Bertil som säkert är orolig :) men han fixar det där, det vet jag :). Marie-Helene skjutsar mig i morgon då Bertil är upptagen med annat... tack snälla Marie-Helene för att du ställer upp och skjutsar mig både till veterinären men också när du följer med mig till kolonin och matar och spanar efter missarna... det är guld värt! *kram*

Snart är alltså Buff & Tuff klara för flytt :) någon som är intresserad av busungarna kanske?

Kram
Malin

1 kommentar:

  1. vilken söt kisse, hoppas hon/han går in i fällan och slipper kölden ute, vilken tur du har som har körhjälp, Malin

    En vän är den som hör ditt hjärtas sång
    när du själv glömt melodin

    SvaraRadera