Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

lördag 8 januari 2011

Ludde har urinvägsinfektion

Igår fick vi en akut tid till en veterinär här i stan (Norrköping) för att göra en check av Ludde som fortfarande inte är helt okej och kissar utanför lådorna och i förrgår så hade det kommit lite, lite blod i urinen.

Jag gillar verkligen inte att leta veterinärer som kan hantera skyggisar, men jag visste en sedan förut, så jag ringde och han tvekade inte att ta emot oss. Från hela mitt hjärta, tack!

Ludde är en liten misse, bara 3 kilo och urinvägsinfektion och högt socker. Nu får han antibiotika och metacam och sedan ska vi på återbesök om ca 2 veckor för att ta ett nytt blodprov för att kolla hans värden igen.

Han sköljde även Luddes blåsa för att kolla efter urinsten, men något sådant fanns inte. Många vita blodkroppar i både urin och i själva blodprovet.

När Ludde sov passade jag på (för det måste man) att hålla om honom och smeka honom genom hans silkeslena päls. Han är så himla fin den här lilla killen.

Han precis som alla andra katter i kolonin förtjänar en chans. Jag vill att alla missarna ska få en chans! Notan med medicin stannade på nästan 2500:- så om någon vill skänka en slant så blir vi sååååå glada.

Jag undrar varför inte alla veterinärer kan hantera skyggisar? Även tama katter kan bli rädda när de besöker veterinärer, bryr man sig inte om dem heller?

Ludde skötte sig perfekt, precis som alla missarna från kolonin. Alla är lugna och fina, även om de är rädda, mkt mkt rädda!

Malin som håller tummarna för att medicin kommer att hjälpa Ludde <3

4 kommentarer:

  1. Mjau det var alltså som jag gissade, en UVI, stackars lilla Ludde! Men Metacam är en snäll smärt&inflammationsdämpande medicin och hyfsat god dessutom - Stora mattes Mjurre får den varje kväll för sin artros och han jamar till när det är dags för han tycker det är gott! Och magen verkar tåla den bra. Vi ska nog se vad vi kan hjälpa till med den där veterinärnotan!
    NosPuss Wikki

    SvaraRadera
  2. vad bra att lilla Ludde får medicin, och hoppas det ska bli bra för lilla killen, guldstjärna till dig Malin, som ser till att han blir bra, oavsett kostnaden
    Maggan47

    SvaraRadera
  3. Wikkis pälsauktionspeng är nu insatt på ert konto! Grattis!
    NosPuss Wikki

    SvaraRadera
  4. Stackars lilla plutt. Vi vet precis vad han går igenom, Goliath har också haft UVI nyss och också fått Metacam.. Vi sätter in en liten slant när matte kommer hem från jobbet! Kramar!

    SvaraRadera