Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

tisdag 19 april 2011

Ruffan hos veterinär för koll

Sista dagarna har jag tyckt att Ruffans sår efter kastreringen har sett lite rött ut och dessutom har jag flera gånger sett att hon har slickat där. Jag har försökt att avleda henne och har inte sett droppfläckar på de vita lakanen som jag lägger ut för att hålla koll efter operation. I söndags såg jag att det hade droppat och då fick jag genast dåligt samvete, att jag inte hade sett osv. Ja, ni vet när man faktiskt har missat, men vet ni... jag kom på att jag är ju mänsklig :) och då kan man missa saker!

Hellre än gång för mycket till veterinären än en gång för lite, så igår bar det iväg för check!

Lilla Ruffan var så duktig. Hon slapp att bli sövd och kunde kollas, tvättas försiktigt och få en antibiotikaspruta. Hon var ytterst lite gul längst upp på såret, nu nu håller vi koll och nu ska hon få medicin, vetrimoxin 2 gånger om dagen!

Igår satt jag med henne och lekte för att få henne fokuserad på annat än såret, men det är klart att det kliar om det inte är helt okej. Hon blev till slut störd på mig och satte sig under sängen så dit kröp jag med och då var det inte kul igen... dumma matte!

Pussungen har fått medicin första gången nu vid 08.30 och sedan ska hon få ikväll igen. Med tonfisk går allt hem, bara bara lite lite lite grann och det är klart att de andra också får. Nu har hon en speciell färg på sin skål så att jag vet vilken som är hennes, måste ju hålla koll så att hon får i sig medicinen :) Duktiga Ruffan!

Hon vägde 3,6 eller om det var 3,7 kg och de tyckte hon var fin i hullet :) lilla pluppan ♥ !

Over and out for now.

Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar