Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

måndag 22 augusti 2011

Om Polly och olika svar...

Har idag ringt till olika veterinärer, bla Södra Djursjukhuset igen, då jag skriver informationen som jag får på ett block och när det blir fullskrivet så blir jag alldeles yr i mössan av all information som jag får... så för att bena upp detta lite för både mig själv och för andra :)

Karlstads djursjukhus, gör operationen om det är ett trauma, alltså inte på en medfödd defekt, som lilla Polly har. Dessutom är det svårt när Polly har öppen bukvägg, prognosen är inte god.

Glimåker i Göteborg, gör operationen utan att använda nät, om jag vill så gör han ett försök trots att han inte har opererat en sånt här stort bråck förut. Chansa vill jag inte göra, för Pollys skull! Men han ville ändå att jag skulle tänka på det och återkomma torsdag eller fredag.

Djurkliniken i Katrineholm gör inte dessa operationer med nät, då prognoserna ser dåliga ut.

Väsby Djurklinik gör dessa operationer med nät, det kallas tydligen för Masch, eller något liknande, ska ha en återkoppling med dem i veckan.

Den enda veterinären som jag inte har hunnit att ringa till är Satu i Färjestaden, för det räckte inte tiden till för, jag har ju ett arbete att sköta också :).

Jag är helt matt i kroppen och knoppen, så mycket information och så mycket att tänka över.

Det som kändes bäst var att det finns 2 veterinärer i Sthlm som har erfarenhet av dessa operationer och har gjort dem.

Ja... snurrigt värre och oroligt värre är det... det är jobbigt att se lilla Polly så piggelin springa omkring här hemma, man kan inte tro att hon är sjuk, lilla hjärtegumman!



Kram
Malin





4 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen att det löser sig för det lilla livet! Har satt in en liten peng igen och hoppas att den kan komma till användning. Alla tillgängliga tummar hålles!! ;-)

    SvaraRadera
  2. Hoppas så att Pollys bukbråck går att fixa !!!
    Både jag och matte håller klor o tummar i kors !

    SvaraRadera
  3. Så glad om lilla Polly kan få en bedömning av sitt läge. Såklart det är hon som är det viktiga här. Belle o vi andra håller tummarna o ska titta i plånboken när det behövs... kram....

    SvaraRadera
  4. Vad säger Ulltuna universitetsjukhus? eller Strömsholm de borde då de har utbildningar ha kontakter om de inte själva utför ingreppet. Lycka till!

    SvaraRadera