Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

måndag 23 april 2012

Berörande mail :)

Hej vännen!

Måste bara berätta om framstegen som lillkillen Topaz gjorde igårkväll och det märks så tydligt att även han gillar rutiner. När jag städat hans lådor bytt vatten och fyllt på torrfoder lägger jag mig och kollar på tv. Direkt hör jag honom knapra lite torrisar dricka vatten och sedan gå på lådan efter det är det dags för köra runt med bollen i Las Vegas. Går sedan tillbaka och tar lite mera torrisar och sedan hör och häpna hoppar han upp i ena klöset klättrar upp och går över bokhyllan. Sedan ser jag honom gå ut på gardinstången och går hela vägen tills den tar slut och då har jag hjärtat i halsgropen men vet att jag måste vara tyst för att inte skrämma honom. Han lyckas vända utan problem och knallar tillbaka sätter sig i en av bäddarna och kikar ut över kanten och jag andas ut.

Efter en stund klättrar han ner för att hoppa ut på lysrampen som vi har över sängarna och promenerar rakt över huvudet på mig helt otroligt. Hoppar över till det andra klöset vid min säng och sätter sig där och tittar rakt på mig. Det var inte så intressant så han hoppar upp på akvariet och promenerar över dem och sedan tillbaka till klöset. Vässar klorna och sedan tillbaka till Las Vegas igen och bollen far runt och han stoppar och sätter fart igen. Efter en stund hör jag honom under sängarna och han leker med sina myntabollar som han fått av dig alla kissarna bara älskar dessa bollar. Sedan rumsterar han om bland bäddarna innan han lägger sig för att vila för det kändes nog som ett riktigt äventyr för honom gissar jag. Detta är första gången han varit så aktiv medan jag fortfarande hade tänt och var vaken överlycklig är bara förnamnet och det känns nästan som en dröm.

Idag har jag bjudit honom på sticks som är väldigt omtyckt han vågade inte ta från handen men när jag lade dem på kanten på bädden så tog han dem utan att rygga tillbaka. Jag kände hans mjuka nos och tass mot handen och en ilning av lyckopirr gick genom kroppen.

Kissarna här är väldigt intresserade och går in och hälsar på och jag bara väntar på vem av dem som skall lyckas få Topaz till lekkompis.

Det är så otroligt härlig känsla och en utmaning för varje katt som man får äran att bekanta sig med och ta reda på vad just den kissen vill ha och behöver för att må allra bäst. Vi fortsätter på inslagen bana och det är Topaz som bestämmer takten för hur framstegen avancerar.

Vill bara säga att jag inte ångrar en sekund att vi erbjöd vår hjälp till dig och lilla Topaz och tackar för förtroendet.

Kram och nospussar till hela gänget/Else-Marie

7 kommentarer:

  1. Jag blir så himla berörd och jag vet precis vad du känner, detsamma känner jag via sms och mail som jag får om framstegen som lilla Topaz gör. Han, den lilla grabben <3 berör mig, som alla missarna, man kan inte låta bli att älska dem alla. En bit av mitt hjärta har grabben för alltid!
    Kram och nospussar
    M

    SvaraRadera
  2. Oj OJ tänk när min lilla svart blir så modig som Topaz. Igår var faktiskt första gången jag såg hur han ser när han promenerar runt med raka ben ;) och han är inte så jätte pyttig när han väl reser på sig.
    Min lilla katt. Och jag säger som Else-Marie det är ett förtroende och vi är lyckligt lottade som får göra den här resan tillsammans med små missarna från Arkösund.

    //M-H

    SvaraRadera
    Svar
    1. Din lilla blir med modig, bäst är att ge dem förutsättningarna för att våga och det tar olika lång tid :)

      Radera
  3. Margareta Pennebrink23 april 2012 kl. 17:06

    Vilken lycka. Väntar här på att Smulan ska inse att det blir tråkigt bakom byrån. Sigrid väntar också på det. Men den som mest ser fram mot det är Flisan som utsätts för terror av Sigrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att lilla Smulan också kommer att våga till slut, men jag tror det. Tid och tålamod och trygghet. Går det inte att muta fröken med nåt gott under byrån? ;)
      Kram

      Radera
  4. Så härligt att höra att Topaz gör såna framsteg!! ♥
    Vilken kavat liten kille som spatserar omkring i rummet, käkar, går på lådan och leker, promenerar över ditt huvud och till råga på allt tar sig en tur fram och tillbaka på gardinstången!! Det kallar jag upptäcktsfärd!!
    Else-Marie, du är en ängel!! ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den lille grabben, han har snott mångas hjärtan <3

      KRAM!

      Radera