Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

fredag 6 april 2012

Låååååång fredag

Jag är inte så förtjust i helgerna direkt, inte de som känns extra långa, som låååååångfredag tex.

Det allra bästa med långa helger är att man får tid till lite eftertanke och lite extra kel och gos och lek med missarna och det tycker jag om så mycket, även missarna uppskattar extra omsorg och lite extra mutor :).



Idag flyttar lilla Svart hem till Marie-Helene och får sitt för alltid hem och det känns bra. Wille och Kajsa Kavat kommer ta hand om honom och få honom att till slut känna tillförsikt och kärlek till att ha ett alldeles eget hem.



Sotarn är lite smalare i ansiktet än Lilla Svart, det är så jag ser skillnad på killarna <3 de är oerhört vackra båda två såklart och det känns alltid lite i mammahjärtat när någon flyttar, saknaden kommer att infinna sig och så är det bara... men jag är glad, glad för varje för alltid hem som dyker upp för småtottarna <3.

Lilla Svart berör mig precis som alla de andra småtrollen och när jag smeker dem försiktigt så gör jag det mjukt och försiktigt och med alla mina bästa känslor, små små beröringar som till slut får dem att inse att det är rätt okej med lite kel ibland.

Vi måste vara rädda om våra hjärtegryn, för de är så känsliga för förändringar. De tycker om när Mammisen och jag har våra lekstunder varje dag och de tittar förundrat när hon spinner och lajar omkring med bollar, råttor och andra leksaker.

Sent igår kväll såg jag lilla Bandit leka med Lilla Svart, till och med han vågade, men idag är han blyg för mig och ligger på fläkten där han får vara ifred för beröring, bara lilla Svart som ligger framför honom som drabbas av mina fingrars beröring och kvar ligger godis som belöning, även om de inte vågar äta det när jag är där så ser jag i kameran att så fort jag gått ut så äter de i alla fall.

Sötaste trollungarna - finaste missarna <3 ännu en gång så blir jag berörd av deras personligheter!

Nu är det dags att lämna Lilla Svart och sedan åker Bertil och jag till Linköping för att mata och spana efter missarna där. Vi har fått veta av mataren att Svarta Svansen är där och äter igen, det känns bra. Frågan är bara när den fröken vill komma in igen?

Jag blir berörd och jag hoppas att jag kan beröra någon annan.... som ringar på vattnet ni vet :)

Ha en fin helg med allt som hör till och ikväll ska missarna få godsaker, räkor och leverpastej och lagom med kel, det är det bästa när det är helg! <3

Kram
Malin

8 kommentarer:

  1. Ha en härlig påsk och mys m kissarna!! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att jag myste på som bara den <3
      Gos är ganska ok säger lilla Sotarn, Bandit tittar mest misstänksamt på mig och hans ögon säger: rör mig inte... så jag lägger lite godis vid hans tassar och vyssar med mjuk röst... snart pojken, snart...
      Stor kram till dig Bettan med stora hjärtat! <3

      Radera
    2. Tack för kramen Malin, den värmer!! Och det behövs idag i ett snöigt Linköping. :)

      Du är så fin med missarna, får dem att inse att den här tvåbeningen är inte som alla andra vi träffat innan, hon har snälla ögon o mjuka händer, mjuk röst och ger oss god mat o värme o godis o kel om vi vill, helt enkelt en GOD tvåbening! Vilken tur dom har att du tar hand om dem! ♥

      Fiiina Malin, ha det bra!! Kramar!! ♥

      Radera
    3. Bettan <3 man får göra så gott man kan och gärna lite till <3
      Kramar!!!

      Radera
  2. GladPåskMjau!
    Efter allt Wikkibloggstrul tidigare, så tappade jag totalt klöstaget om vilka jag redan jamat påskhälsning till! Så här kommer för säkerhets skull en idag också! PåskTassKram Wikki & PåskMysKurr Nova

    SvaraRadera