Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

söndag 5 augusti 2012

Familjen är i stödhem i Kalmar


Mamma blå (numera Mymlan) och hennes 3 bebbar gick i droptrapen igår kväll och resan påbörjades till Kalmar - en resa på ca 3,5 timmar, enkel resa. Lite morr från mamma blå och lilla Yellow :) men annars var missarna tysta som små möss :) HELA långa vägen. En underbar känsla kan jag lova, att de är inne och har kommit till bästa stödhemmet :) tack snälla Jessika för att du öppnade dörren för mamma blå och hennes 3 små bebbar.


När vi kom till Jessika, mitt i natten så fick vi fika med underbar rabarberpaj och fick gå husesyn i det STORA huset, jag vill med ha ett stort hus där mina missar jag kan gå ut på fri tass, helt underbar miljö.

Missarnas rum som var så i ordning för att de skulle känna sig välkomna och en alldeles egen sänghimmel, ja, det är så jag vill återfödas som katt och bo där :).

Idag kom sms från Jessika där hon skrev:

Har varit inne hos dem en stund idag. 4 kissar i lådan, 4 missar bakom lådan i garderoben, lite lite mat borta, har flyttat mat och vatten närmare dem, satt upp kompostgaller för fönstret så de kan få lite ljus och KLAPPAT ALLA!!! ♥ Väldigt sträv päls men den blir nog snart mjuk och go.
Hittade en full fästing på golvet och lilla Yellow har ett sår i pannan. De är inte imponerade av mig... ännu...men jag är imponerad av dem!
Sötnosar! 
 Mission complete ;)
Kram!

8 kommentarer:

  1. Åh vad glada vi blir! *torkar en glädjetår från nosen* Tänk vilket härligt kattliv de har att se fram emot nu istället för en kall och ruggig höst och vinter ute. *kurr*
    Bra jobbat, vi är så imponerade av allt jobb ni lägger ner!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  2. Underbart jobbat att ni hjälpt så många kissar från A-kolonin till ett bättre liv. Härligt också av Jessica att ja emot hela familjen och där vet jag vilken ljuvlig känsla det är. Tusen rosor till er för att ha räddat dessa kissar..............

    SvaraRadera
  3. Så underbart! Ni är fankattiska! Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Margareta Pennebrink6 augusti 2012 kl. 08:41

    Så glad att mamma blå och hennes bebisar äntligen är inne. Vet hur du jobbat på detta, och dessutom hittat det perfekta stödhemmet hos Jessica. Lyckan är total. Smulan hälsar till syrran, dom är så lika

    SvaraRadera
  5. Såna där stödhem vill man bara KLONA!

    SvaraRadera
  6. Men :-( Jag skrev ju här härom dagen...undrar var det tog vägen?
    Det går fantastiskt bra! De äter och dricker duktigt, sköter toaletten duktigt, busar duktigt på nätterna, precis som små katter ska ♥ Idag har de blivit döpta, avmaskade och pojkarna har busat med mig :-) Framsteg, framsteg *värme i hjärtat*

    SvaraRadera