Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

tisdag 8 oktober 2013

Vissa mail berör mig mer än andra...

Förra veckan fick jag ett mail som berörde mig så :)

Mailet var från ett par som adopterade 2 av mina första småttingar, Sköldis och Rödis som de då hette, numera heter de Kajsa och Sixten.

När arbetet med kolonin startade så var det som alltid hemskt trögt, att få ut missarna i stöd, eller permanenta hem. Vi hade turen att de såg vårt upprop på blocket och hörde av sig. Vi ropade efter hem till Nostippen och Fläcken som var mkt skygga och behövde någon som kunde ge dem de 3 T:na, tid, tålamod och tillit.

Efter en del mailande så bestämde vi att de inte skulle passa i hemmet, då det var ett stort hus med öppen planlösning. Jag tänkte mkt på vilka missar som skulle kunna passa dem och mina egna var ju flyttklara. Så Rödis och Sköldis flyttade och istället så flyttade Nostippen och Fläcken hem till mig i jourhem.

Jag har haft en del kontakt med ägarna till Sixten och Kajsa och nu var det ett tag sedan. Just de här mailen berör mig sååååå mycket. 2 bilder på missarna fick jag också, så jag fick se sötnötarna.

Jag är så glad över att de små fick ett hem att växa och blomma i, att få vara en självklar familjemedlem, underbart!

Här är Rödis/Sixten som liten :)

 
Här är lilla Sköldis/Kajsa som liten
 
 
Det är verkligen roligt att få ett mail med bilder på de missar som fått hem :)
 
Det är underbart med solsken i höstrusket
 
Kram från Malin som kan leva på minnen och beröras av livet och missarna
 
Tack Kajsas och Sixtens ägare för att ni hörde av er
 
KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar